5 Hoofdcomponenten van motortuning

5 Hoofdcomponenten van motortuning

Engine Tuning is een veelgebruikte service die door veel automonteurs wordt uitgevoerd. Motortuning is de eenvoudige aanpassing of modificatie van een motor, meestal de motorregeleenheid of de motorregeleenheid, om betere prestaties, zuinigheid of een langere levensduur van de motor te verkrijgen.

Enkele van de factoren die de afstemming van een motor bepalen, zijn de grootte van de motor, het type toepassing, de gebruikte kilometerstand en het type rit. De basisstappen bij het afstemmen van de motor zijn als het vervangen van de bougie, het vervangen van het olie- en luchtfilter, het vervangen van de pakkingen, het aansluiten van het uitlaat- en inlaatsysteem en het testen van de motor.

Gewoonlijk omvat het afstemmen van de motor vier stappen, die als volgt zijn: wijzigen van de compressiedruk, verlagen van de temperatuur van de inlaatlucht, het verhogen van de lucht- of brandstofstroom en het aanpassen van de zuurstofsensoren. Naast deze vier hoofdstappen zijn er verschillende aanvullende stappen die kunnen worden uitgevoerd, afhankelijk van de vereisten en de omgeving waarin de motor wordt gebruikt.

Dit is de reden waarom u eerst uw huiswerk moet maken voordat u een motortuning ondergaat. De eerste stap is het wijzigen van de compressiedruk, die meestal wordt aangeduid met de letters CPM (kubieke voet per minuut) bovenaan de luchtinlaatzijde van uw motor. Vervolgens moet u de inlaatluchttemperaturen verlagen.

Voor degenen die veel weten van tuning, is het net als het aanpassen van de transmissie van een auto om deze sneller te laten gaan.

Hetzelfde principe geldt ook voor motortuning. Als u het vermogen wilt verhogen en tegelijkertijd de uitstoot wilt verlagen, hoeft u alleen maar de luchtstroom te vergroten.

Dit betekent dat u het inlaatsysteem moet aanpassen en tegelijkertijd enkele dingen moet verwijderen, zoals ventilatieopeningen in het lichaam. Maar in dit geval, wanneer u de luchtstroom gaat vergroten, moet u ook het contactvlak van de banden vergroten. Op deze manier krijg je meer kracht maar zonder je gewicht te verhogen.

Aan de andere kant, als u niet zo bekend bent met het afstellen van de motor, kunt u het beste helemaal opnieuw beginnen. Remapping is een relatief eenvoudige wijziging die u daadwerkelijk kan helpen om aanzienlijke winsten te behalen in zowel kracht als efficiëntie. Aan de andere kant kan het ook nadelige effecten hebben op het gebied van brandstofverbruik. Daarom is het het beste om de tijd te nemen en goed na te denken voordat u een taak volledig opnieuw toewijst.

Als het op brandstoftoevoer aankomt, geven sommige tuners er de voorkeur aan om de expressie-inname te gebruiken, terwijl anderen er de voorkeur aan geven. Kortom, een inlaatafstelling verhoogt gewoon de luchtstroom en verbetert vervolgens de brandstoftoevoer. Aan de andere kant verbetert een afstelling van de levering het verbrandingsvermogen en verhoogt de brandstoftoevoer.

Maar deze termen zijn een beetje een verkeerde benaming. In feite kunnen beide melodieën zelfs goed presteren, afhankelijk van de motorconfiguratie. Een afstelling van de levering geeft u betere prestaties, vooral als deze in de fabriek is geïnstalleerd, terwijl een inlaat de prestaties van uw motor enigszins verhoogt en het brandstofverbruik verhoogt.

Het afstellen van de motor is zeker niet zo eenvoudig als het volgen van instructies in de handleiding. Om de prestaties van uw auto te verbeteren, zijn er veel dingen die goed moeten worden afgesteld. Er zijn verschillende manieren om uw motor af te stemmen, of u nu kiest voor een standaard luchtfilter of een aangepast uitlaatsysteem.

Het is altijd goed om meer te weten over elk type tuning voordat u ze uitprobeert, zodat u het meeste uit uw inspanningen kunt halen. Als u een paar dollar wilt besparen op uw volgende autoproject, is het een goed idee om alle details over de verschillende afstemmingsmethoden te krijgen.

Klik hier voor meer informatie http://www.chipperformance.nl/